Friday, November 9, 2012

SPM ♥

dah lima tahun rupanyaa aku jadi budak sekolah menengah. and tak lamaa lagi insyaAllah gelaran sebagai pelajar sekolah akan tamat buat seketikaa. seketikaa je lah, manaa tahu aku takde rezeki nak masuk U. mesti lah form6 jadi pilihan terakhir aku. akhirnyaa bermulaa jugak SPM yg sekian lamaa akuu tggu. sedar tak sedar dah 4subjek akuu exam :')
5.11 BAHASA MELAYU 1, PSV, BAHASA MELAYU 2
pagi pagi lagi akuu dah kenaa buat karangan. sumpah masaa tuu akuu mmg takdek ideaa lgsungg. karangan A and B akuu pun pendek pendek je. so aku mmg tak berharap lah nak dapat A :') kertas2 not bad lah, first time dalam exam aku jawab penuh, alhamdulillah. tapi taktahuu lah betul ke takk, hihi. psv? hmm, takpayah cakap ah. akuu baca terus bulat je. takdek double check dah sebab mmg aku taktahuu pape. siap keluar kelas stengah jam awal lagi, haha. stahun tak belajar seni macam tuu lah jadi nyaa :D 
6.11 BAHASA INGGERIS 1 , 2
sekalii lagi aku dipaksaa untuk memerah otak buat karangan. kali nie lagi lah perit nyaa. kalau dah karangan bm pun aku jem, apa lagi kalau bi kan. haha, so bertawakal je lah akuuu. tuu je yg mampuu buat. duluu taknak belajar betul betul, haha. tips dari aku, lepas nie kenaa rebus kamus then minum. baruu ingat semuaa ejaan dlam bahasaa inggeris :D
7.11 SEJARAH
subjek nie mmg nak bunuh akuu kot -.- semuaa skop yg aku dapat semuaa tak masuk and of couse lah semuaa yg akuu bacaa tak masuk >.<' satuu satuu nyaa soalan yg aku tahuu hanyaa lah perang duniaa 1. perasaan aku masaa tuu takpayah cakap lah kan. stengah jam je aku jawab, lepas tuu rasaaa macam nak keluar sgt dah kelas tuuu. tapi disebabkan mngntuk, aku tidur lah kejup. hahaha
8.11 MATEMATIK
paper1 ? uhhh, susah gilaaa. and akuu baru check tadi, akuu dpat 18 je -.-' sumpah, rasaa nak menangis je. mnyesal aku check awal awal ! huwaaa :'( paper2? not bad lah. just adaa lah 3, 4 soalan yg aku tak confident -.-' tapi aku still jawab lah. betul ke tak, akuu taktahuu. at least aku dah mencubaa dan buat yg terbaik :) plus pagi tuu cikguu math akuu dah bagi kataa kataa semangat ! aww aww, sayangg lah cikgu zalitaa :*
bermulaa 9.11 ---> 18.11 akuu pun bercuti sementaraa :) start paper 19.11 pulakk. tapi akuu takboleh enjoy. kenaa lah study, taknak menangis macam jawab paper sejarah -.-' kalau enjoy untuk 2 hari takpe kot, hihi. release tention namaa nyaa, hahaha

No comments:

Post a Comment